Ekonomi

Türk İhracatçısı Çin İthalat Fuarı’nda Başarıya Ulaştı

Türk ihracatçıları Çin’in en büyük ithalat fuarını başarıyla geride bıraktı. 5-10 Kasım 2023 tarihleri ​​arasında Çin’in Şanghay kentinde 6’ncısı düzenlenen Çin’in en prestijli fuarı Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2023’te (CIIE) 15 Türk firması Türkiye’nin Çin’e ihracatını artırmak için yoğun çaba harcadı.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, 5-10 Kasım 2023 tarihleri ​​arasında Çin’in Şanghay kentinde 6. kez düzenlenen fuar hakkında bilgi verdi. Çin’in en prestijli fuarı olarak kabul edilen Çin Uluslararası İthalat Fuarı için Eskinazi, şunları söyledi: Ege İhracatçı Birlikleri olarak 4 yıldır fuarın Türkiye milli katılım organizasyonunu üstleniyorlar.

Türkiye’den Çin’e ihracatın 2023 Ocak-Ekim döneminde yüzde 6 artarak 2 milyar 483 milyon dolara çıktığını ifade eden Eskinazi, “Uzun vadede Çin’e ihracatımızı 12 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. 3’ten fazla bin 400 firma ve 394 bin profesyonel ziyaretçi katıldı. Bu da fuarın pandemi öncesi seviyelere ulaştığını gösteriyor. Fuar, 2020 yılından bu yana uluslararası katılımcıların fiziki katılımına kapalı olsa da bu yıl ilk kez tamamen açıldı. 15 Türk şirketimiz son derece başarılı iş bağlantıları kurdu” dedi.

EİB Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, “Fuarda bu yıl Global Fortune 500 listesinde yer alan 289 firmanın katılımıyla yeni bir rekor kırıldı. 100 firmanın 160 üst düzey yöneticisi vardı. 18 ülkeden uluslararası büyük firmalar Fuar süresince Çin iş dünyasının önde gelen dernek ve odaları ile toplantılar gerçekleştirdik: Çin Gıda, Yerli Ürün ve Hayvansal Yan Ürünlerin İthalat ve İhracatı için Çin Ticaret Odası (CFNA), Çin Ziraat Ticaret Odası ve Çin Sanayi ve Ticaret Bankası (ICBC Türkiye) ile iş birliği protokolü imzaladık ve imza töreni düzenlendi. Çin ve diğer ülkelerin üst düzey temsilcilerinin ağırlandığı önemli zirvelerden biri olan Çin İthal Gıda Zirvesi 2023 etkinliğine de katıldık. Fuar bu yıl Çinli önemli ithalatçıların yoğun katılımıyla oldukça verimli geçti” dedi.

Türkçe eserler büyük beğeni topladı

Türkiye standında; zeytinyağı, zeytin, kuru meyveler, ülkenin ve bölgenin premium şarapları, bal, organik sağlıklı atıştırmalıklar vb. gıda ürünleri tanıtıldı ve tadım yapıldı. Türkçe eserler büyük beğeni topladı. Öte yandan eserlerin Çince sunumu robotlarla yapılıyordu ve fuar alanında ziyaretçilerin arasında sürekli dolaşıyorlardı. Robotlar ziyaretçilere ikramlarda bulundu.

Çinli influencerlar Türkiye standında canlı yayın yapıyor

Ege İhracatçı Birlikleri, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda takipçisi yüksek Çinli influencerların Türkiye standından canlı yayınlar düzenledi. 4 milyon takipçiye sahip Niu Yan ve 1 milyon takipçiye sahip Tao Yuan, Wechat ve Weibo hesaplarından Türkiye standı ve firmaların stantlarında canlı yayın yapıyor. Canlı yayına yine Niu Yan 110 bin takipçiyle, Bayan Tao Yuan ise 106 bin takipçiyle katıldı.

Türkiye’nin Şanghay Başkonsolosu Hüseyin Emre Engin, Ticari Ataşeler Yaprak Kadriye Taşar ve Tuğçe Terzi Türkiye standını ziyaret etti.

Fuara; Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Birol Celep, Ege Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ertan, EİB Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, Ege Deniz Ürünleri Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Bedri Girit, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, Ege Demir ve Demir Dışı Metaller Birliği Yönetim Kurulu Yönetim Kurulu Başkanı Halil Şahin de katıldı. – İZMİR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu