İş

Hazır Yemekler İş Hayatında Altın Çağı Yaşıyor

İş hayatında hazır yemekler yükselişte. Avansaş’ın “Çalışanların Hazır Yemek Ürünleri Alışveriş Eğilimleri” raporu, iş yoğunluğu nedeniyle çalışanların yemek tercihlerinde öncelikli tercih olarak hazır yiyecekleri tercih ettiğini ortaya koydu. Raporda, 100 bireysel müşteriden 50’sinin ilk tercihinin hazır yemek olduğu belirtilirken, en çok tercih edilen ürünün “ton balığı” olduğu belirtildi. Erişte, barbunya, hazır çorba, bulgur pilavı, makarna ve kuru fasulye bilinen diğer hazır yemekler arasındaydı.

Ambalajlı tüketime hazır ürünlerdeki çeşitlilik iş dünyasının iştahını kabarttı. Ton balığından pirinç pilavına, erişteden zeytinyağlılara kadar pek çok eser market raflarındaki yerini artırmaya başladı. İş yerlerinin alışveriş adresi Avansaş bu kez çalışanların hazır yemek alışveriş tercihlerini araştırdı.

Araştırmaya göre kişisel müşterilerin yarısından fazlası paketli tüketime hazır ürünler satın alıyor. Bireysel müşterilerde satın alma oranı yüzde 51 iken bu oran küçük işletme çalışanlarında yüzde 26, orta ölçekli işletmelerde yüzde 13. Ton balığı, tüm müşteri kümelerinde en çok kullanılan yemeye hazır yemektir ve bunu bireysel müşteriler için erişte, barbunya, hazır çorba ve kuru fasulye takip eder. Küçük işletmelerde ton balığından sonra hazır çorba, bulgur pilavı, barbunya ve kuru fasulye sıralanırdı.

Bireysel müşterilerin yüzde 31’i ve küçük işletmelerde çalışanların yüzde 41’i haftada bir paketli hazır yemek aldıklarını belirtiyor. Hazır gıdaya ayrılan bütçe de merak konusu olurken, bireysel müşterilerin yüzde 64’ü tek seferlik alışverişe 200 TL’ye varan bütçe ayırıyor. Küçük işletmelerin yüzde 38’i yine 200 TL’ye kadar bütçe ayırdıklarını söyledi.

MERCİMEK ÇORBASI VE TAVUK PİLAVINI TERCİH ETMENİN NEDENİ
Araştırmada bireysel müşterilerin yüzde 84’ü “evde yemek yokken” hazır yemek aldığını belirtirken, “iş yerimde çalışırken” diyenlerin oranı yüzde 32 oldu. Ayrıca küçük işletmelerin yüzde 84’ü iş yerlerinde hazır yemekleri ısıtabilen mikrodalga fırın veya ocak bulunduğunu bildirdi.

En çok tercih edilen hazır yemeklerin başında gelen çorbada genel tercih mercimek oldu. Mercimeği hem bireysel müşteriler hem de küçük işletmeler tercih ederken, pirinç pilavı çeşitlerinde ilk tercih nohut oldu. Bulgur pilavında Türkiye genelinde sebzeli ve nohutlu alternatifler tercih edildi.

Tercih sade makarnadan yana olurken, bireysel müşteriler köriye, küçük işletmeler de son zamanların gözdesi olan noodle’a tavuk çeşnisine oy verdi. Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden taze fasulye, zeytinyağlılarda en çok tercih edilirken, onu enginar izledi.

Hazır yemek satın alırken en çok dikkat edilen konulardan biri de dahil edilen işlerin kalitesiydi. Eserin doyurucu ve besleyici olması, renklendirici ve koruyucu olması vs. herhangi bir unsur içermemesi ve eserin fiyatı da önemli bahislerin ortasındaydı.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu